Zašto verujem da monozukuri nije samo umetnost proizvodnje, već i umetnost za društvo

Strast prema tehnologiji

Zašto verujem da monozukuri nije samo umetnost proizvodnje, već i umetnost za društvo

Kada sam počeo da radim kao inženjer u štamparstvu krajem 1970-ih godina, nisam mogao ni da zamislim da bi Epson mogao da postane kompanija koja je danas: globalni tehnološki predvodnik sa misijom da unapredi društvo i svet u kom živimo. Ljudi se začude kada saznaju da je Epson mnogo više od štamparske kompanije i u doba kada je tehnologija svuda oko nas, želim da ljudi budu svesni tehnoloških prednosti koje Epson donosi. Želimo da otvorimo nove domene našom originalnom tehnologijom i baš su to nadahnuće da probamo nove stvari i želja da idemo ka nepoznatom neophodni dok ulazimo u doba kada tehnologija postaje sve više integrisana u naše živote. Ljudi sa ustručavanjem prihvataju prednosti koje tehnologija donosi na radna mesta po pitanju poboljšane produktivnosti, ali istovremeno osećaju otuđenost i otpor. Kao proizvođači, naša je uloga da otklonimo ove strahove i stvorimo proizvode koji pomažu u rešavanju stvarnih problema i unapređuju živote ljudi. Kao organizacija, naša je odgovornost da integrišemo tehnologiju u radni prostor, a kao društvo imamo ulogu da prihvatimo mogućnosti koje tehnologija donosi. 

Pozitivna snaga u društvu

Međutim, moram da priznam da naša kompanija nije uvek bila toliko usmerena na korisnike i da je bilo trenutaka kada smo više bili usredsređeni na nadmašivanje konkurenata nego na korisnike. Kada sam postao predsednik, odlučio sam da se usmerim na cilj da postanemo nezamenljiva kompanija koja deluje kao pozitivna snaga u društvu. Uvek sam cenio naš tradicionalni japanski duh monozukuri– umetnost i nauka proizvodnje, koji održava stabilnost i omogućava nam da plasiramo inovativne proizvode na tržište. Osetio sam da je pravi trenutak da se vratimo tim osnovama. Monozukurije srž svega što radimo otkad smo počeli da proizvodimo delove za satove visoke preciznosti pre 75 godina. Dok je većina konkurentskih proizvođača koristila proizvodnju drugih kompanija, ponosni smo na naš vertikalno integrisani poslovni model koji znači da ne samo da sami izrađujemo svoje proizvode, već i da održavamo mogućnost da zadovoljimo zahteve korisnika po pitanju dizajna i kreiranja tih proizvoda. Međutim, to nije samo filozofija oličena u svakom Epson proizvodu. To je ono što se primenjuje na način na koji radimo i verujem da su ove staromodne vrednosti primenljive na današnji svet i da će tako ostati i ubuduće. Dok ulazimo u doba kada se mnogi osećaju nesigurno u vezi sa budućnošću, smatram da postoje dva principa monozukurija koje će današnje društvo da prepozna. 

Fokus na korisnika

Prvi deo u potpunosti govori o „ fokusu na korisnika”. Iako je suštinski važno da imamo viziju, bilo kao pojedinci ili organizacija, ta vizija mora da bude realistična i da zadovoljava zahteve onih oko nas. Upravo takav pristup smo preduzeli kada smo razmatrali razvijanje Moverio asortimana pametnih naočara kompanije Epson. Tamo gde su drugi usmerili asortiman na korisnike, Epson je video jedinstvenu priliku da razvije proizvod koji odgovara zahtevima industrije i poslovanja. Uprkos suočavanja sa brojnim opcijama za razvijanje proizvoda, slušali smo ono što su korisnici želeli, na primer, trajniju i izdržljiviju strukturu, kameru visokog kvaliteta i duži vek trajanja baterije. Želeli smo da stvorimo jedinstveni proizvod, onaj koji drugi ne mogu da oponašaju zbog Epson tehnologije u samom proizvodu. Rezultat je bio svestrani proizvod koji ostvaruje sve veći uspeh na tržištu i predstavlja model koji ćemo nastaviti da usavršavamo u skladu sa pojavom novih zahteva industrije.

Stalno usavršavanje

Druga oblast je u vezi sa „stalnim usavršavanjem . Sve što radimo bi trebalo da bude usmereno na viši cilj, preduzimanje jedinstvenog pristupa i generisanje stalnih poboljšanja koja nam omogućavaju da dostignemo taj cilj. Čak i kada se susretnemo sa izazovima, takav mentalni sklop nas ohrabruje da nastavimo čak i kada drugi oko nas odustaju. Upravo ta snaga kombinovana sa vizijom štampe tokom kasnih 1980-ih godina je ono što smo moj tim i ja počeli da zamišljamo kao buduće mogućnosti koje bi piezo tehnologija mogla da unese u domen štampanja. Tokom 1990-ih, to je dostiglo vrhunac kada sam dobio vodeću poziciju u projektnom razvojnom timu sa 80 visoko stručnih inženjera koji je počeo da radi na komercijalizaciji Micro Piezo tehnologije. Danas imamo jedan od najinovativnijih asortimana inkdžet štampača koji koriste ovu tehnologiju i donose bogate ekološke, efikasne i proizvodne pogodnosti korisnicima. 

Epson kao vodeća tehnološka kompanija

Pored tehnologije, primenio sam ovu mantru na svoju ulogu predsednika u kompaniji Epson. Zajedno sa mojim iskustvom u oblasti inženjerstva, pokušao sam da usmerim fokus kompanije tako što sam se koncentrisao na snage i primenio ih na oblasti u kojima smo mogli da stvorimo originalnu vrednost i napravimo istinsku razliku u životima ljudi. Ova ideja je sazrela 2016. godine kada sam postavio viziju kompanije koja pokriva četiri suštinske oblasti inovacije: inkdžet štampači, vizuelna komunikacija, nosiva tehnologija i robotika. Rezultat toga je da naše poslovanje doživljava značajan rast u ovim strateškim poslovnim segmentima. Zapravo, Epson je danas jedna od vodećih svetskih tehnoloških kompanija sa prihodom od prodaje od 9 milijardi* USD, više od 80.000 zaposlenih u 86 kompanija i jakom, ako ne i vodećom, pozicijom na tržištu za inkdžet štampače, projektore, pametne naočare i industrijsku robotiku u okviru ove četiri oblasti. Takođe smo i pokretači inovacija. Trošimo 1,4 miliona EUR na istraživanje i razvoj svakodnevno i podnosimo oko 4000 novih patenata svake godine (a imamo oko 50.000 patenata globalno) i proglašeni smo za jednog od najuspešnijih 100 globalnih inovatora tokom šest uzastopnih godina [1].

 

[1] Tokom 2017. godine, Epson je uvršćen u 100 najboljih globalnih inovatora za 2016. godinu u izboru kompanije Clarivate Analytics iz Filadelfije, nekadašnjeg naziva Intellectual Property & Science u sastavu korporacije Thomson Reuters. Epson je uvršćen na listu svake godine od njenog prvog izdanja 2011. godine.

 

Korporativna vizija kompanije Epson

Sada smo spremni za sledeće poglavlje i spreman sam da vodim kompaniju napred. Naša korporativna vizija (Epson 25 korporativna vizija) je zasnovana na rastu koji proizilazi iz stvaranja i razvoja serije proizvoda koji generišu originalnu vrednost i posebno su dizajnirani za novo povezano doba ljudi, predmeta i informacija. Očekujemo da će ta vizija podići globalni prihod do 1700 milijardi jena (oko 15 milijardi USD) do 2025. godine. Međutim, ostaće i vizija urezana u naš duh majstorstva, posvećenosti korisnicima i obaveze koja proizilazi iz odgovornosti da pomognemo u zaštiti sveta u kome svi živimo.

Uveren sam u naš potencijal da budemo mnogo više od štamparske kompanije. Dok to predstavlja i ostaje suštinski deo našeg karaktera, imamo mogućnost da napredujemo u oblasti robotike, nosive tehnologije i projektora zahvaljujući nasleđu istraživanja i razvoja, kao i proizvodnje – monozukuri. Nastojim da uvedem i osmislim novu tehnologiju s ciljem stvaranja boljeg sveta, jer je izvesno da će tehnologija promeniti svet oko nas. Verujem da je došlo vreme da svi napravimo sledeći korak unapred. U međuvremenu, hajde da pokušamo da ga napravimo svi zajedno.